Geoblog.pl    piotr70j    Podróże    TAJLANDIA BANGKOK-KRABI 2013    15 GODZIN W DOHA

15 GODZIN W DOHA

Zjednoczone Emiraty Arabskie
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Doha Talab

Na początku byłem przerażony wizją 15 godzin oczekiwania na lotnisku na lot do Bangkoku. Ha...ale czemu siedzieć na lotnisku przecież można zwiedzić Doha. To właśnie w Qatarze odbędą się mistrzostwa świata w piłce nożnej. Polubiłem to miasto zaraz po wyjściu z samolotu. O północy w listopadzie 25st. he he. Nie byliśmy zmęczeni po 6 godzinnym locie więc postanowiliśmy od razu wyruszyć w miasto. Chciałbym tutaj pochwalić linie Qatar,naprawdę nie mieliśmy się do czego przyczepić a opinie na forach były różne. Bardzo miłe zaskoczenie jeżeli chodzi o ludzi w Doha ,wszyscy bardzo mili i pozytywnie nastawieni do turystów.
Wykupiliśmy wizę 100zł/os i zmieniliśmy parę groszy na jedzenie. Po wyjściu z lotniska poszliśmy na prawo w stronę plaży(20min spacerkiem) Widać że jest to bogate miasto.Wysokie budynki hoteli,sklepów,biur i wszystko oświetlone w kolorach tęczy. Nawet pojemniki na śmieci były oświetlone od spodu ledami. Na plaży znależliśmy otwarty bar, sami faceci,Marzena była jedyną kobietą.Zamówiliśmy kebaba,herbatkę arabską i spaliliśmy wodną fajke za naprawdę nieduże pieniądze.
Nie polecam nikomu powrót na lotnisko pieszo. Lotnisko w Doha jest olbrzymie i nie chodzi mi tu o budynek ale o obszar. Problem jest w tym że wejście na lotnisku jest po drugiej stronie jak wyjście.Po godzinie poddaliśmy się. Złapałem taxi i po stargowaniu zapłaciłem 20zł.
Lotnisko jest jak wielkie centrum handlowe,bardzo drogie centrum handlowe. Jedzenie i picie też drogie na mieście dużo tańsze.
Za 40$ jest strefa gdzie można się przespać i wziąść prysznic. Są też bezpłatne quiet zony - sale z fotelami do spania lub pozostają zwykłe fotele w poczekalni. Ja byłem tak podekscytowany że nawet nie myślałem o spaniu.
Nareszcie jest nasz samolot do Bangkoku...przygodę czas zacząć...